Skoči na vsebino

NOVICA

Na železniški progi Divača–Koper vgrajen novi detektor vročih osi

V začetku meseca julija je bil v obratovanje predan detektorjev vročih osi, ploščatih koles in tirna tehnica na odseku Rodik–Hrpelje Kozina. Pridobljeni podatki iz vgrajenega sistema detektorjev se uporabljajo za izvajanje potrebnih ukrepov za preprečevanje škode na železniški infrastrukturi, ob enem pa se zvišuje tudi požarna varnost ob progi.

Od začetka obratovanja dne 2.7.2018 do danes so bili zaznani štirje alarmi, vsi zaradi pritrjenih zavor in posledično pregretih koles, trije so bili zaznani pri vlakih, ki so vozili iz Kopra, eden pa pri vlaku proti Kopru. Na podlagi alarma se s strani upravljavca nemudoma pristopi k kontroli identificirane napake ter se izvedejo predpisani ukrepi glede na napako, ki je identificirana.

 

Z detektorjem vročih se namreč preverja vsa tirna vozila, ki v obeh smereh prečkajo točko namestitve te naprave. Detektor vročih osi je naprava, ki ob prevozu zazna vroče osi tirnih vozil, in tako zazna tirna vozila, kjer je prisoten problem blokade zavor ali kakšna druga pomanjkljivost, zaradi česar se kolesa pregrevajo. Vozila z okvaro na kolesih namreč predstavljajo potencialno grožnjo za iskrenje in vžig v okolici, z vgradnjo detektorja vročih osi, ki zaznava morebitna pregrevanja, pa lahko takšno tirno vozilo na predvidenih železniških postajah odstranimo iz prometa in tako zmanjšamo možnosti, da bi prišlo do vžiga ob železniški progi.