Skoči na vsebino

NOVICA

Nadgradnja železniške proge Maribor–Šentilj

Na 13 km dolgem gradbišču med Pesnico in Šentiljem, kjer je skoraj 400 delavcev in 200 strojev, se dela izvajajo 24 ur na dan.

Potem ko je Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo v začetku meseca močno intenzivirala aktivnosti pri nadgradnji železniške proge Maribor–Šentilj–državna meja ter postajah Pesnica in Šentilj, se glavna gradbena dela v teh dneh prevešajo v drugo, zaključno fazo.

 

Ker gre za posege, ki jih ni mogoče izvajati pod prometom, je na tem odseku do 15. decembra vzpostavljena popolna zapora železniške povezave med Mariborom in Šentiljem. V tem zelo kratkem časovnem obdobju se izvajajo izjemno obsežna gradbena dela, ki obsegajo odstranitev obstoječih in namestitev 13 kilometrov novih pragov in tirov, vključno z zamenjavo nasipov in vozne mreže, vgradnjo kretnic, gradnjo peronov in ureditev kabelske kanalizacije. Prav tako bo izvedena sanacija več kot dvajsetih objektov (prepustov, mostov, podpornih in opornih konstrukcij), med drugim tudi tehnično zahtevna sanacija predora Šentilj, ter gradnja dveh podhodov.

 

Izvedba tako obsežnih del v samo petdesetih dneh narekuje izjemno natančno načrtovanje poteka del in organizacijo gradbišča ter koordinacijo vseh sodelujočih, saj na območju proge in postaj trenutno dela skoraj štiristo delavcev, nekateri tudi v nočnem času, v uporabi pa je skoraj dvesto vozil, strojev in druge gradbene mehanizacije.

 

Na Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo se zavedamo, da so za okoliške prebivalce intenziven gradbiščni promet, hrup strojev in mehanizacije ter nočno delo obremenjujoči, zato si tako hrup kot tudi druge moteče dejavnike prizadevamo omiliti, kjer je to mogoče brez negativnega vpliva na dinamiko izvedbe del, ki so, kot navedeno, vezane na zaporo mednarodnega železniškega prometa. 

 

Med drugim smo izvajalce gradbenih del pozvali naj:

  • bodo še posebej pozorni na najšibkejše udeležence v prometu, predvsem otroke in starejše,
  • pri vozilih, ki so ustavljena (četudi za zelo kratek čas) ugašajo motor vozila,
  • s parkiranimi vozili ne ovirajo  dostopov do zasebnih zemljišč in javnih ustanov,
  • reflektorje za delo v nočnem času uporabljajo izključno za osvetlitev delovišč ter
  • delo organizirajo tako, da bolj hrupne aktivnosti izvajajo podnevi.

 

Glede na ugodne vremenske razmere dela potekajo v skladu s terminskim načrtom, kar pomeni, da bo glavnina del, ki povzroča višje ravni hrupa zaključena predvidoma do konca novembra. Po tem datumu bomo izvajali predvsem dela, ki so z vidika hrupa manj obremenjujoča.